Удовлетвореност на пациентите от проведеното лечение в Специализирана болница за рехабилитация „Тузлата” – Балчик
Сестринско дело, 2024, 56(1), 47-55.
Д. Монов1, К. Станева2
1 Учебен сектор “Инспектор по обществено здраве“, Медицински колеж, МУ – Варна
2 Специализирана болница за рехабилитация „Тузлата“ – Балчик
Резюме. Целта на настоящата разработка е да се проучат и анализират отношението и оценката на пациентите, удовлетвореността им от ползваните медицински услуги в СБР „Тузлата“ – Балчик, в годините на COVID-19 пандемията, 2021-2022 г. Материал и методи: Използвани са анализи, протоколи, отчети, анкетни проучвания в СБР „Тузлата“ за 2021 г. и 2022 г., както и документален и статистически метод, с графично представяне на резултатите. Резултати: Проучването включва две части: админис-тративни въпроси за организацията на приема в СРБ „Тузлата“, анкетираните болни, структурата им (НЗОК, НОИ, платен), както и относно възрастов състав и пол. Втората част съдържа въпроси, свързани с организацията и удовлетвореността от престоя относно храната, процедурите, отношението на персонала и цялостното (административно и медицинско) обслужване, и предложения и препоръки. Изводи: Проучванията на удовлетвореността на пациентите в СБР „Тузлата“ – Балчик, са основен критерий за оценка на предлаганите рехабилитационни услуги в лечебното заведение и мотивация на персонала за лична и професионална изява. Високата оценка на пациентите за стандартите за качество на медицинските дейности и отношението на персонала (95-100%) показва, че се гарантират интересите и правата им при икономическите условия, които предлага лечебното заведение.
Ключови думи: удовлетвореност, рехабилитационни услуги, анкети, лечебно заведение
Адрес за кореспонденция: Даниел Монов, е-mail: dmmonov@abv.bg