Проучване мнението на студентите от професионалните направления „Здравни грижи“ и „Обществено здраве“ относно хибридното обучение
Сестринско дело, 2023, 54(1), 19-25.
Н. Попов1, Цв. Петрова-Готова1, Т. Златанова1, Р. Янева1, Д. Щерева-Тзуни1, Е. Насева1, М. Лазарова1, М. Джугларска1, Н. Николов1, И. Иванов2
1 Катедра „Икономика на здравеопазването“, Факултет по обществено здраве „Проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“, Медицински университет – София
2 Медицински факултет, Медицински университет – София
Резюме. Хибридното обучение е удобно и доказано ефективно и вече е възприето от много преподаватели и студенти в развития свят. Организирането и провеждането на обучение във виртуална образователна среда е свързано с иновационните подходи и с подходящи учебни ресурси. Целта на настоящото проучване е да се изследва мнението на студентите от профе- сионалните направления „Здравни грижи“ и „Обществено здраве“ по отношение на качеството и организацията на хибридното обучение, провеждано във Факултет по обществено здраве „Проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“ при Медицинския университет – София. На базата на оценка на резултатите стигнахме до извода, че според по-голямата част от анкетираните хибридната форма на обучение допринася за качеството на обучението в тяхната специалност. Необходима е модернизация на образованието, която да отстрани съществуващите дефицити и да насочи всички усилия към два основни приоритета – създаване и задържане на качествен човешки капитал, както и управление на научните изследвания и иновациите в интерес на обществото.
Ключови думи: обучение, ефективност, качество, модернизация
Адрес за кореспонденция: Проф. Цветелина Петрова-Готова, дм, e-mail: ts.petrova@foz.mu-sofia.bg