Хибридното обучение на студентите от регулираните професии и влиянието му върху качеството на здравните грижи
Сестринско дело, 2023, 55(2), 7-12.
Цв. Петрова-Готова, Н. Попов, Т. Златанова, Р. Янева, Д. Щерева-Тзуни, Е. Насева, М. Лазарова, М. Джугларска
Катедра „Икономика на здравеопазването“, ФОЗ „Проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“, МУ – София
Резюме. Съвременната динамика в професията на медицинските сестри, акушерките и профе- сионалистите по здравни грижи, особено по отношение на новите кариерни възможности и поемането на мениджърски функции, доказва необходимостта от задълбочено и прецизно изслед- ване на различни иновативни подходи, осигуряващи ефективно обучение. Целта на настоящата статия е да представи сравнителен анализ на мнението на студентите от специалност „Обществено здраве и здравен мениджмънт“ и студентите от специалностите по регулираните професии относно хибридното обучение като трайна форма на преподаване и комуникация и влиянието му върху качеството на здравните грижи. Резултатите от проведената анкета показаха, че хибридното обучение, провеждано във ФОЗ „Проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“, успява в максимална степен да съчетае предоставянето и усвояването на необходимите тео- ретични знания по време на лекциите ‒ провеждани дистанционно, с практическата подготовка по време на присъствена клинична практика и преддипломен стаж, което е предпоставка за добре обучени и конкурентоспособни здравни специалисти и успешни ръководители.
Ключови думи: здравни грижи, качество, модерни методи на обучение, регулирани професии
Адрес за кореспонденция: Проф. Цветелина Петрова-Готова, дм, e-mail: ts.petrova@foz.mu-sofia.bg