Abstract:
мнение на лекарите относно качеството и ефективността на генеричните лекарствени продукти, както и терапевтичната практика, свързана с тях, за да се съдейства за правилното позициониране на интегрираните маркетингови комуникации на локалните генерични фармацевтични производители. За осъществяване на това проучване е проведена пряка индивидуална анонимна социологическа анкета. Обектът на наблюдението включва съвкупност от 1080 лекари от София, Пловдив, Варна, Плевен, Бургас, Стара Загора, Русе и Благоевград. Анкетите са проведени в 18
болнични лечебни заведения и 23 диагностично-консултативни центъра. Периодът на анкетирането е февруариюни 2012 г. Основните насоки на проучването включват мнението на лекарите относно качеството и ефективността на генеричните лекарствени продукти и сравнението им с оригиналните медикаменти. Анализът на резултатите от социологическото проучване сред лекарите недвусмислено показва изграждането на
позитивен имидж на българските генерични производители. Повишеният имидж на локалните фармацевтични компании, както и големите им
инвестиции в съвременни производствени технологии и модерни маркетингови подходи отреждат сериозно присъствие в терапевтичния избор на българския лекар. ***** Summary. The aim of the study was to overview professional opinions
about the quality and effectiveness of generic drugs as well as the therapeutic
approaches concerning drug choice, thus to be proposed the right positioning
of some integrated marketing communications of the local (Bulgarian) generic
drug manufacturers. A direct anonymous inquiry was carried out from February
to June 2012 including 1080 physicians from Sofia, Plovdiv, Varna, Pleven,
Bourgas, Stara Zagora, Russe and Blagoevgrad. The inquiries were held in 18 hospitals and 23 diagnostic centres. The main topic included opinions of
physicians about the quality and effectiveness of the generic drugs and their
comparison with the original (patent) drugs. The analysis shows a positive
image of the Bulgarian generic drug manufacturing. The improved image of
the local drug manufacturers, as well as the increased investments in modern
pharmaceutical technologies provide the stable presence of Bulgarian drug
companies on the local market.